A picture

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Vyhledávač firem a služeb

Ziveobce.cz

Náhodné fotografie z galerie

Náhodná fotogalerie

Náhodná fotogalerie

POV 2020

V roce 2020 byla obci Rakov poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč za účelem podpory malých obcí na částečné krytí výdajů spojených se zachováním provozu prodejen a cílem podpořit zachování dostupnosti služeb a kvality života obyvatel v malých obcích v územním obvodu Olomouckého kraje.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Bezdrátový rozhlas obec Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 201.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení investičního majetku - technické zázemí kulturních akcí -ozvučovací technika" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 42.000,-Kč.

POV 2020

 

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení drobného majetku - technické zázemí kulturních akcí -dataprojektor, promítací plátno" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Podpora prodejny v obci Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

V roce 2020 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2020". Název akce: Výsadba IP 8 a části LBK11/39 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 979 a 1026. Ve výši 234.605,-Kč

V roce 2021 Olomoucký kraj finančně podpořil akci ,, Oslavy 650 let obce Rakov a sjezd rodáků" v rámci Programu podpory kultury v Olomouckém kraji v roce 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  10.000,-Kč.

V roce 2021Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Obec Rakov - Splašková kanalizace". Výše podpory 1.156.790,25 Kč.

V roce 2021 Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Výsadba zeleně v obci Rakov". Výše podpory 131.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2021 pro dotační titul Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  5.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Podporu prodejny v obci Rakov 2021". Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_05 Podpora venkovských prodejen. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 25.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu vnitřních prostor KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 182.731,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov. Projekt ,,Oprava vnitřních prostor KD Rakov" byl realizován za přispění prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj. Výše dotace 2.848.021,-Kč.

 

V roce 2021 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2021". Název akce: Výsadba části LBK 9/29,39 a IP 22 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 781 a 881. Ve výši 208.301,-Kč

logo

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení dopravního prostředku pro JSDH. Dotace je z Programu na podporu JSDH 2022 pro dotační titul Dotace na pořízení cisternových automobilových stříkaček a dopravních automobilů pro JSDH obcí Olomouckého kraje  a dotací MV ČR 2022. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  100.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu sociálního zařízení KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 290.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Vypracování PD víceúčelové hřiště Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_03 Podpora přípravy projektové dokumentace. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 160.000,-Kč. 

V roce 2022 Obec Rakov obdržela I. část dotace z Operačního programu životní prostředí 2014-2020 na akci ,,Krajinný prvek Pádlo v k.ú. Rakov u Hranic - biokoridor ÚSES. Výše dotace pro rok 2022 činí 2.630.088,57 Kč. V roce 2023 Obec Rakov obdržela II. část dotace ve výši 702.916,43 Kč

Finanční příspěvek na účel obnova, zajištění a výchova lesních porostů do 40 let věku. Příspěvek je poskytován ze státního rozpočtu, kapitoly Ministerstva zemědělství, prostředky Nástroje pro oživení a odolnost. Částka 87.000,-Kč. Rok 2022

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2023 pro dotační titul 13_02_01 Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2023. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  14.000,-Kč.

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci z programu Národní plán obnovy - podpora obnovy přirozených funkcí krajiny. Celková výše dotace 91.657,-Kč. V roce 2023 příjem dotace ve výši 72.418,-Kč. Poskytovatel AOPK. Název akce : Dosadba IP - 26 linie dřevin na p.č. 1400 v k.ú. Horní Nětčice

Sportovní klub Rakov, z.s. je příjemcem dotace na akci Pořízení techniky na údržbu sportovního areálu. Akce byla finančně podpořena Olomouckým krajem. příspěvek Olomouckého kraje ve výši 60.000,-Kč. Rok 2024.

 

V roce 2024 Obec Rakov obdržela dotaci z programu Národní plán obnovy - podpora obnovy přirozených funkcí krajiny. Celková výše dotace 248.892,-Kč. V roce 2024 příjem dotace ve výši 248.892,-Kč. Poskytovatel AOPK. Název akce : Liniová výsadba na pozemcích p.č. 833 a p.č. 840 Obec Rakov, IP - 9 a IP - 10

V roce 2024 Obec Rakov obdržela dotaci z programu Podpora rozvoje regionů 2019+ na akci Oprava vnitřních prostor Kulturního domu Rakov II. neinvestiční část ve výši 1.201.173,-Kč, investiční část ve výši 450.643,-Kč. Poskytovatel Ministerstvo pro místní rozvoj.

V roce 2024 Obec Rakov obdžela dotaci z programu Národní plán obnony, komponenta 2.2.2. Název projektu Obec Rakov - Rekonstrukce veřejného osvětlení ve výši 795.900,-Kč. Poskytovatel Ministerstvo průmyslu a obchodu.

V roce 2024 obdržela Obec Rakov dotaci z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2024 na Podporu budování a obnovu infrastruktury obce. Infrastruktura Zadní Zabrání II - veřejné osvětlení ve výši 260.000,-Kč.

V roce 2024 obdržela Obec Rakov dotaci z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2024 na Podporu a přípravy projektové dokumentace. Vypracování PD Obec Rakov - rekonstrukce objektů výletiště ve výši 78.000,-Kč

V roce 2024 obdržela Obec Rakov dotaci z Programu na podporu investičních projektů v oblasti kultury v Olomouckém kraji v roce 2024. Modernizace zázemí pro pořádání kulturně-společenských akcí ve výši 380.000,-Kč

V roce 2024 obdržela Obec Rakov dotaci z Programu na podporu JSDH 2024. Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceshopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2024 ve výši 18.000,-Kč.Obec Rakov oprávněna použít na pořízení spojovacích a komunikačních prostředků s příslušenstvím.

V roce 2024 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení dopravního prostředku pro JSDH. Dotace je z Programu pro jednotky SDH obcí. Poskytovatel Ministerstvo vnitra ČR . Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  420.000,-Kč

V roce 2024 obdržela Obec Rakov účelovoi neinvestiční dotaci ve výši 161.500,-Kč na Zpracování místní energetické koncepce. poskytovatel Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Nesrovnalosti při poskytování poštovních služeb

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Nesrovnalosti při poskytování poštovních služeb

4. Základní informace k životní situaci

Poštovní služby se dělí na základní a ostatní; není vyloučeno, že provozovatelé poskytují i další - nepoštovní služby.

Základními poštovními službami jsou služby definované v § 3 zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů:
  • dodání poštovních zásilek do 2 kg,

  • dodání poštovních balíků do 10 kg,

  • dodání peněžní částky poštovním poukazem,

  • dodání doporučených zásilek,

  • dodání cenných zásilek,

  • bezúplatné dodání poštovních zásilek do 7 kg pro nevidomé osoby,

  • služby plynoucí z mezinárodních závazků.

Bližší technické specifikace základních poštovních služeb jsou stanoveny ve vyhlášce č. 464/2012 Sb., o stanovení specifikace jednotlivých základních služeb a základních kvalitativních požadavků na jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů.

Ostatními poštovními službami jsou ty poštovní služby, které nespadají pod vymezení základních poštovních služeb, ale jedná se o činnost prováděnou podle poštovní smlouvy, která zpravidla zahrnuje poštovní podání, třídění a přepravu poštovní zásilky prostřednictvím poštovní sítě a je prováděna za účelem dodání poštovní zásilky příjemci.

Někteří provozovatelé poštovních služeb poskytují i nepoštovní služby, např. SIPO, provádění důchodové služby, problematiku datových schránek, Czech POINT nebo např. finanční či bankovní služby, které jsou poskytovány Českou poštou, s.p.

Při řešení stížností na tyto nepoštovní služby není dána působnost Českého telekomunikačního úřadu a věc je řešena postoupením na příslušný orgán státní správy, příp. poučením stěžovatele.

V případě, kdy provozovatel poštovních služeb poštovní službu neposkytne, nebo ji poskytne vadně, je zákazník (odesílatel, adresát, v některých případech i příjemce) oprávněn podat u provozovatele reklamaci; podrobnosti týkající se toho, jakým způsobem, kde a v jakých lhůtách uplatnit reklamaci a lhůty pro její vyřízení jsou podle zákona povinnou náležitostí poštovních podmínek konkrétního provozovatele.

V některých případech (typicky u poškození zásilky či úbytku jejího obsahu) je zapotřebí součinnosti adresáta či jiného příjemce, od kterého je zpravidla vyžadováno, aby v případě, že takovouto zásilku převzal, do určité přiměřené lhůty (často v řádech dnů) předložil zásilku včetně obalového materiálu provozovateli k posouzení práva na náhradu škody a k posouzení její výše.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Kterýkoliv zákazník provozovatele poštovních služeb.

Seznam provozovatelů poštovních služeb, oznámených Českému telekomunikačnímu úřadu, je k dispozici na internetových stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Zákazník se se svým problémem obrátí na Český telekomunikační úřad - ten celou záležitost posoudí; je-li to zapotřebí, zajistí její přešetření u provozovatele poštovních služeb, příp. bude vůči provozovateli poštovních služeb postupovat v rámci svých kompetencí daných zákonem o poštovních službách či zákonem o ochraně spotřebitele.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Na Český telekomunikační úřad se lze obrátit se stížností, dotazem či podnětem libovolným způsobem (písemně, elektronickou poštou, faxem, telefonicky nebo osobně).

V případě, že provozovatel poštovních služeb nevyhoví reklamaci či nevyřídí reklamaci ve lhůtě, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení; po této době právo uplatnit námitku zanikne.

Návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace musí splňovat náležitosti pro podání dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů - musí být tedy zřejmé, kdo podání činí, které věci se týká a čeho se domáhá.

Podání je možné učinit písemně nebo ústně do protokolu u místně příslušného odboru Českého telekomunikačního úřadu anebo v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem.

Podání je možné učinit i pomocí jiných technických prostředků (dálnopis, telefax, prostřednictvím veřejné datové sítě), v takovém případě je však zapotřebí podání do 5 dnů potvrdit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem.

Elektronické podání lze učinit také datovou zprávou, která je opatřena uznávaným elektronickým podpisem, nebo která je odeslána do datové schránky Českého telekomunikačního úřadu (identifikátor a9qaats).

Návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace podléhá správnímu poplatku (viz níže).

8. Na které instituci životní situaci řešit

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Českému telekomunikačnímu úřadu je třeba poskytnout všechny dostupné informace, příp. i písemné doklady, jež se daného případu týkají.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny; je však možné využít formuláře dostupné na internetových stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Pro podání stížnosti, vznesení dotazu či zaslání podnětu nejsou stanoveny správní ani jiné poplatky.

V případě podání návrhu na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace činí správní poplatek 100 Kč; správní poplatek je možné uhradit poštovní poukázkou nebo bezhotovostním převodem na účet Českého telekomunikačního úřadu.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení stížnosti či dotazu nejsou stanoveny.

Rychlost vyřízení závisí na konkrétních okolnostech dané záležitosti; snahou Českého telekomunikačního úřadu je tyto případy vyřídit co nejdříve.

Lhůty pro vyřízení námitky proti vyřízení reklamace jsou stanoveny v zákoně o poštovních službách, kdy lhůta pro vydání rozhodnutí činí 90 dnů, s možností prodloužení u zvlášť složitých sporů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Dalším účastníkem řízení o námitce proti vyřízení reklamace je provozovatel poštovních služeb.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

V některých případech je potřebná průběžná spolupráce s Českým telekomunikačním úřadem.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Můžete využít tuto elektronickou adresu (v případě podání stížnosti, vznesení dotazu či podnětu elektronický podpis není požadován): podatelna@ctu.cz.

Datová schránka Českého telekomunikačního úřadu: identifikátor a9qaats.

U podání návrhu na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace je vyžadován postup dle zákona o poštovních službách, správního řádu (viz postup výše) a dodržení stanovené lhůty pro podání návrhu.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů

Vyhláška č. 464/2012 Sb., o stanovení specifikace jednotlivých základních služeb a základních kvalitativních požadavků na jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů

Občanský soudní řád č. 99/1963 Sb., ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Proti rozhodnutí o námitce, které vydal Český telekomunikační úřad, má účastník řízení právo do 15 dnů ode dne oznámení tohoto rozhodnutí podat rozklad.

Rozklad se podává u správního orgánu, který rozhodnutí vydal; o rozkladu rozhoduje předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu.

Proti rozhodnutí o rozkladu se nelze dále odvolat.

Pravomocná rozhodnutí předsedy Rady Českého telekomunikačního úřadu o rozkladu podanému proti rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu jsou přezkoumatelná soudy v občanském soudním řízení dle části páté občanského soudního řádu č. 99/1963 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na Český telekomunikační úřad.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Český telekomunikační úřad se nejčastěji setkává se stížnostmi uživatelů poštovních služeb na služby České pošty, s.p., z tohoto důvodu uvádíme odkaz na postup reklamace u toho provozovatele poštovních služeb:

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Český telekomunikační úřad - odbor kontroly a ochrany spotřebitele

26. Kontaktní osoba

Nevyplněno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

18.10.2017

28. Popis byl naposledy aktualizován

18.10.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace