A picture

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Vyhledávač firem a služeb

Ziveobce.cz

Náhodné fotografie z galerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

POV 2020

V roce 2020 byla obci Rakov poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč za účelem podpory malých obcí na částečné krytí výdajů spojených se zachováním provozu prodejen a cílem podpořit zachování dostupnosti služeb a kvality života obyvatel v malých obcích v územním obvodu Olomouckého kraje.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Bezdrátový rozhlas obec Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 201.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení investičního majetku - technické zázemí kulturních akcí -ozvučovací technika" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 42.000,-Kč.

POV 2020

 

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení drobného majetku - technické zázemí kulturních akcí -dataprojektor, promítací plátno" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Podpora prodejny v obci Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

V roce 2020 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2020". Název akce: Výsadba IP 8 a části LBK11/39 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 979 a 1026. Ve výši 234.605,-Kč

V roce 2021 Olomoucký kraj finančně podpořil akci ,, Oslavy 650 let obce Rakov a sjezd rodáků" v rámci Programu podpory kultury v Olomouckém kraji v roce 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  10.000,-Kč.

V roce 2021Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Obec Rakov - Splašková kanalizace". Výše podpory 1.156.790,25 Kč.

V roce 2021 Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Výsadba zeleně v obci Rakov". Výše podpory 131.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2021 pro dotační titul Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  5.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Podporu prodejny v obci Rakov 2021". Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_05 Podpora venkovských prodejen. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 25.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu vnitřních prostor KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 182.731,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov. Projekt ,,Oprava vnitřních prostor KD Rakov" byl realizován za přispění prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj. Výše dotace 2.848.021,-Kč.

 

V roce 2021 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2021". Název akce: Výsadba části LBK 9/29,39 a IP 22 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 781 a 881. Ve výši 208.301,-Kč

logo

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení dopravního prostředku pro JSDH. Dotace je z Programu na podporu JSDH 2022 pro dotační titul Dotace na pořízení cisternových automobilových stříkaček a dopravních automobilů pro JSDH obcí Olomouckého kraje  a dotací MV ČR 2022. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  100.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu sociálního zařízení KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 290.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Vypracování PD víceúčelové hřiště Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_03 Podpora přípravy projektové dokumentace. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 160.000,-Kč. 

V roce 2022 Obec Rakov obdržela I. část dotace z Operačního programu životní prostředí 2014-2020 na akci ,,Krajinný prvek Pádlo v k.ú. Rakov u Hranic - biokoridor ÚSES. Výše dotace pro rok 2022 činí 2.630.088,57 Kč. V roce 2023 Obec Rakov obdržela II. část dotace ve výši 702.916,43 Kč

Finanční příspěvek na účel obnova, zajištění a výchova lesních porostů do 40 let věku. Příspěvek je poskytován ze státního rozpočtu, kapitoly Ministerstva zemědělství, prostředky Nástroje pro oživení a odolnost. Částka 87.000,-Kč. Rok 2022

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2023 pro dotační titul 13_02_01 Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2023. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  14.000,-Kč.

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci z programu Národní plán obnovy - podpora obnovy přirozených funkcí krajiny. Celková výše dotace 91.657,-Kč. V roce 2023 příjem dotace ve výši 72.418,-Kč. Poskytovatel AOPK. Název akce : Dosadba IP - 26 linie dřevin na p.č. 1400 v k.ú. Horní Nětčice

Sportovní klub Rakov, z.s. je příjemcem dotace na akci Pořízení techniky na údržbu sportovního areálu. Akce byla finančně podpořena Olomouckým krajem. příspěvek Olomouckého kraje ve výši 60.000,-Kč. Rok 2024.

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Podání podnětu ke kontrole orgány inspekce práce

3. Pojmenování (název) životní situace

Podání podnětu ke kontrole orgány inspekce práce

4. Základní informace k životní situaci

Státní úřad inspekce práce a jemu podřízené oblastní inspektoráty práce přijímají podněty k provedení kontroly dodržování povinností vyplývajících z právních předpisů podle zákona č. 251/2005 Sb., o inspekci práce, ve znění pozdějších předpisů (dále též "zákon o inspekci práce").

Orgány inspekce práce nejsou oprávněny řešit individuální spory mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. To přísluší výhradně soudům, které rozhodují o nárocích z pracovněprávního vztahu.

Na základě zákona o inspekci práce jsou orgány inspekce práce povinny zachovávat mlčenlivost o totožnosti toho, kdo podnět podal, stejně jako chránit jeho osobní údaje. Na jeho písemnou žádost mohou inspektora provádějícího kontrolu této mlčenlivosti zbavit.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Podnět ke kontrole je oprávněna podat kterákoliv fyzická nebo právnická osoba, orgán státní správy, nezisková organizace či jiný subjekt nejen z České republiky, ale i ze zahraničí, pokud je předmět kontroly vztahován k podnikatelskému subjektu působícímu v České republice.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Postup pro podání podnětu ke kontrole není výslovně upraven právním předpisem, musí z něho však být zřejmé následující:

  • proti komu směřuje - název subjektu, adresa sídla, místo výkonu práce, příp. identifikační číslo,
  • v jaké věci se subjekt dopouští možného porušování pracovněprávních předpisů - např. nevyplacení mzdy nebo příplatků ke mzdě, překračování limitů přesčasové práce, umožnění výkonu nelegální práce apod.,
  • kterého časového období se týká - měsíc, rok,
  • další využitelné informace.

K podnětu je možné přiložit kopie dokladů prokazujících uvedené skutečnosti, jako je pracovní smlouva, dohoda mimo pracovní poměr, výplatní lístek, doklad o přijetí mzdy, výpověď z pracovního poměru, potvrzení o zaměstnání.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podnět ke kontrole je možné podat následujícími způsoby:

  • prostřednictvím elektronického formuláře "Podání podnětu" (viz bod 11),
  • písemně poštou,
  • elektronickou poštou,
  • telefonicky,
  • osobně na nejbližším pracovišti inspekce práce.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Podnět k provedení kontroly je nejlépe podat u místně příslušného oblastního inspektorátu práce.

Místní příslušnost inspektorátu k výkonu kontroly se řídí místem činnosti kontrolované osoby (místem výkonu práce).

Adresy inspektorátů jsou uvedeny na internetových stránkách Státního úřadu inspekce práce.

Pokud si podatel není jistý, kterému inspektorátu podnět přísluší, může ho zaslat inspektorátu, kde má zaměstnavatel sídlo, nebo přímo na adresu Státního úřadu inspekce práce: opava@suip.cz.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Osobně lze podat podnět na kterémkoliv poradenském pracovišti inspekce práce podle rozpisu poradenských dnů a hodin - viz internetové stránky Státního úřadu inspekce práce.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Není nutné prokazovat svou totožnost; je však vhodné předložit doklady související s popisovanými skutečnostmi.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář k podání elektronického podnětu je k dispozici na internetových stránkách Státního úřadu inspekce práce (před jeho vyplněním doporučujeme přečíst si přiložené informace).

Podněty zasílané poštou nebo elektronicky nemusí mít předepsanou úpravu.

Při osobním podání podnětu využívá orgán inspekce práce vlastní formulář, který obsahuje potřebné základní údaje.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky v souvislosti s podáním podnětu nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Provádění kontrolní činnosti oblastních inspektorátů práce se řídí jejich plány kontrolní činnosti na určité časové období. Kromě těchto kontrol provádějí i kontroly neplánované.

Je plně v kompetenci příslušného oblastního inspektorátu práce rozhodnout, jakým způsobem a v jaké lhůtě podnět vyřídí. Podatel je vždy o způsobu vyřízení vyrozuměn.

Zákon o inspekci práce nestanoví žádnou závaznou lhůtu, ve které musí inspektorát podnět vyřídit, stejně jako nestanoví povinnost vždy provést kontrolu na základě podnětu.

Šetření podnětů neprobíhá ve správním řízení.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Podle svého obsahu může být podnět postoupen zcela nebo v určité části jinému správnímu orgánu, např. České obchodní inspekci, České školní inspekci, orgánu hygieny práce, úřadu práce apod.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Po podateli podnětu může být požadováno upřesnění důležitých skutečností uvedených v podnětu, proto je vhodné uvést jméno, kontaktní adresu, příp. telefon nebo e-mail.

Podatel má možnost zbavit inspektora mlčenlivosti o své totožnosti - prostřednictvím tiskopisu, který mají oblastní inspektoráty k dispozici.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podnět lze zaslat prostřednictvím elektronického formuláře nebo elektronickou poštou přímo na adresu místně příslušného inspektorátu nebo Státního úřadu inspekce práce.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky jsou možné pouze ve vztahu - inspekce práce a kontrolovaná osoba.

Podatel podnětu nemá možnost využít opravný prostředek v případě, že není s výsledkem šetření spokojen. Spory o nároky z pracovněprávního vztahu může podatel uplatňovat pouze prostřednictvím soudu.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce za porušení pracovněprávních předpisů stanovuje zákon o inspekci práce.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

23.09.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.