A picture

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Vyhledávač firem a služeb

Ziveobce.cz

Náhodné fotografie z galerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

POV 2020

V roce 2020 byla obci Rakov poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč za účelem podpory malých obcí na částečné krytí výdajů spojených se zachováním provozu prodejen a cílem podpořit zachování dostupnosti služeb a kvality života obyvatel v malých obcích v územním obvodu Olomouckého kraje.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Bezdrátový rozhlas obec Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 201.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení investičního majetku - technické zázemí kulturních akcí -ozvučovací technika" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 42.000,-Kč.

POV 2020

 

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení drobného majetku - technické zázemí kulturních akcí -dataprojektor, promítací plátno" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Podpora prodejny v obci Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

V roce 2020 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2020". Název akce: Výsadba IP 8 a části LBK11/39 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 979 a 1026. Ve výši 234.605,-Kč

V roce 2021 Olomoucký kraj finančně podpořil akci ,, Oslavy 650 let obce Rakov a sjezd rodáků" v rámci Programu podpory kultury v Olomouckém kraji v roce 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  10.000,-Kč.

V roce 2021Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Obec Rakov - Splašková kanalizace". Výše podpory 1.156.790,25 Kč.

V roce 2021 Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Výsadba zeleně v obci Rakov". Výše podpory 131.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2021 pro dotační titul Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  5.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Podporu prodejny v obci Rakov 2021". Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_05 Podpora venkovských prodejen. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 25.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu vnitřních prostor KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 182.731,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov. Projekt ,,Oprava vnitřních prostor KD Rakov" byl realizován za přispění prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj. Výše dotace 2.848.021,-Kč.

 

V roce 2021 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2021". Název akce: Výsadba části LBK 9/29,39 a IP 22 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 781 a 881. Ve výši 208.301,-Kč

logo

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení dopravního prostředku pro JSDH. Dotace je z Programu na podporu JSDH 2022 pro dotační titul Dotace na pořízení cisternových automobilových stříkaček a dopravních automobilů pro JSDH obcí Olomouckého kraje  a dotací MV ČR 2022. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  100.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu sociálního zařízení KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 290.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Vypracování PD víceúčelové hřiště Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_03 Podpora přípravy projektové dokumentace. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 160.000,-Kč. 

V roce 2022 Obec Rakov obdržela I. část dotace z Operačního programu životní prostředí 2014-2020 na akci ,,Krajinný prvek Pádlo v k.ú. Rakov u Hranic - biokoridor ÚSES. Výše dotace pro rok 2022 činí 2.630.088,57 Kč. V roce 2023 Obec Rakov obdržela II. část dotace ve výši 702.916,43 Kč

Finanční příspěvek na účel obnova, zajištění a výchova lesních porostů do 40 let věku. Příspěvek je poskytován ze státního rozpočtu, kapitoly Ministerstva zemědělství, prostředky Nástroje pro oživení a odolnost. Částka 87.000,-Kč. Rok 2022

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2023 pro dotační titul 13_02_01 Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2023. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  14.000,-Kč.

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci z programu Národní plán obnovy - podpora obnovy přirozených funkcí krajiny. Celková výše dotace 91.657,-Kč. V roce 2023 příjem dotace ve výši 72.418,-Kč. Poskytovatel AOPK. Název akce : Dosadba IP - 26 linie dřevin na p.č. 1400 v k.ú. Horní Nětčice

Sportovní klub Rakov, z.s. je příjemcem dotace na akci Pořízení techniky na údržbu sportovního areálu. Akce byla finančně podpořena Olomouckým krajem. příspěvek Olomouckého kraje ve výši 60.000,-Kč. Rok 2024.

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Povinnost zajistit zpracování průkazu energetické náročnosti budovy (průkaz)

3. Pojmenování (název) životní situace

Povinnost zajistit zpracování průkazu energetické náročnosti budovy (průkaz)

4. Základní informace k životní situaci

Povinnost zpracovávat průkaz je v určitých situacích dána vždy stavebníkům, vlastníkům budov (příp. jejich ucelených částí) či sdružení vlastníků jednotek (SVJ).

Budovou je zde myšlena nadzemní stavba a její podzemní části, prostorově soustředěná a navenek převážně uzavřená obvodovými stěnami a střešní konstrukcí, v níž se používá energie k úpravě vnitřního prostředí (vytápění, ohřev vody, osvětlení apod.).

Ucelenou částí je myšlena část budovy, podlaží, byt nebo jiná část budovy, která je určena k samostatnému používání nebo byla za tímto účelem upravena.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Povinnost zajistit zpracování průkazu je dána stavebníku, vlastníku budovy či SVJ.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Zjednodušeně lze říci, že jsou dva druhy průkazů.

První se zpracovává v případě, kdy se staví nebo mění stávající budova, a druhý v případě, kdy je nakládáno s vlastnictvím budovy nebo její ucelenou částí, tedy dochází k prodeji či pronájmu.

Kromě toho jsou pak postupně průkazy vyžadovány od určitého data i v případech, kdy nedochází k žádným změnám.

1.) Výstavby a rekonstrukce budov

- Výstavba nové budovy, nebo změna stavby před jejím dokončením:

Při výstavbě nové budovy je stavebník povinen plnit požadavky na energetickou náročnost budovy.

Průkaz je potřeba přiložit k žádosti o stavební povolení nebo ohlášení stavby tak, aby bylo patrné, že je budova navržena v souladu s plněním požadavků energetické náročnosti.

- Větší změna dokončené budovy:

Větší změnou dokončené budovy je myšlena změna dokončené budovy na více než 25 % celkové plochy obálky budovy.

Stavebník, vlastník budovy nebo SVJ musí zajistit zpracování průkazu v případě takovéto změny budovy (např. rekonstrukce, dostavba aj.), a to při žádosti o stavební povolení (i v případě, kdy větší změna nepodléhá stavebnímu povolení).

Průkaz v tomto případě opět slouží jako doklad, že po provedených změnách budou plněny požadavky na energetickou náročnost budovy.

- Další změny budovy:

V případě jiné než větší změny dokončené budovy nebo větší změny dokončené budovy, při které se dokládají požadavky na snížení energetické náročnosti pro měněné stavební prvky obálky budovy (rekonstruovanou část budovy) nebo technické systémy, a která je provedena do 10 let od vyhotovení průkazu energetické náročnosti této budovy, jsou vlastník budovy nebo SVJ povinni plnit požadavky na energetickou náročnost budovy a pro stavbu splnit požadavky na energetickou náročnost pro měněné stavební prvky obálky budovy nebo měněné technické systémy [tzn. pro např. měněný zdroj tepla (kotel) pro budovu v době platného průkazu znamená dodržet minimální požadavky na účinnost daného zařízení].

To doloží kopií dokladů, které se vztahují k měněným stavebním prvkům obálky budovy nebo měněným technickým systémům a které jsou povinni uchovávat 5 let.

2.) Prodej a pronájem

Povinnost zpracovat a následně předat průkaz nebo jeho ověřenou kopii kupujícímu či nájemci má vlastník budovy v případě:

  • prodeje budovy nebo ucelené části budovy,

  • pronájmu budovy,

  • pronájmu ucelené části budovy (např. bytová jednotka).

V případě prodeje či pronájmu budovy nebo ucelené části má vlastník povinnost zajistit uvedení ukazatelů energetické náročnosti uvedených v průkazech v informačních a reklamních materiálech (inzeráty, letáky apod., pokud dochází touto cestou k prezentování budovy).

Stejná podmínka je dána realitní kanceláři v případě uvádění budovy ve svých prezentačních materiálech.

Pro výše uvedené případy je celkovou energeticky vztažnou plochou myšlena vnější půdorysná plocha všech prostorů s upravovaným vnitřním prostředím v celé budově, vymezená vnějšími povrchy konstrukcí obálky budovy.

Pokud vlastníkovi jednotky (např. bytu) v bytovém domě, v případě prodeje této jednotky, nebyl na písemné vyžádání od SVJ průkaz předán, pak jej (pro splnění povinnosti předat průkaz kupujícímu) může nahradit vyúčtováním dodávek elektřiny, plynu a tepelné energie pro příslušnou jednotku za uplynulé 3 roky.

Povinnost zpracovat průkaz rovněž platí pro státní správu, která má jít příkladem; proto vlastník budovy, která je využívaná orgánem veřejné moci, a to u budov, jejichž energeticky vztažná plocha je:

  • větší než 500 m2, musí nechat zpracovat průkaz nejpozději do 30. června 2013,

  • větší než 250 m2, musí nechat zpracovat průkaz nejpozději do 30. června 2015.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Pokud vzniká povinnost zajistit zpracování průkazu dle výše uvedených termínů a povinností, je pro zpracování průkazu nutno oslovit tzv. energetického specialistu, kterému je vydáno oprávnění ze strany Ministerstva průmyslu a obchodu; pouze tento energetický specialista je oprávněn zpracovat průkaz.

Seznam energetických specialistů naleznete na internetových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Pro energetického specialistu, který bude průkaz zpracovávat, je důležité mít k dispozici stavební dokumentaci dané budovy.

Průkaz může být zpracován i bez stavební dokumentace (není-li k dispozici), nicméně lze předpokládat, že cena za takto zpracovaný průkaz bude vyšší.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Cena průkazu není pevně stanovena.

Cena se bude lišit dle typu budovy (rodinný dům, bytový dům, administrativní budova, nemocnice atd.), zda existuje stavební dokumentace, účel zpracování průkazu aj.

Je vhodné oslovit více specialistů, a na základě ceny si jednoho následně vybrat.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty, kdy má být průkaz zpracován, jsou dány zákonem.

V případě nové budovy či větší změny u stávající budovy musí být průkaz zpracován nezávisle na tom, zda stavba nebo větší změna podléhá stavebnímu povolení/ohlášení či nikoliv.

V případě prodeje nebo pronájmu budovy nebo ucelené části budovy musí být průkaz zpracován, předložen a předán nejpozději před podpisem smlouvy o prodeji/pronájmu.

V případě budov užívaných orgánem veřejné moci musí být průkaz zpracován nejpozději do 30. června 2013, je-li energeticky vztažná plocha větší než 500 m2, resp. nejpozději do 30. června 2015, je-li energeticky vztažná plocha větší než 250 m2.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Dotčené osoby jsou:

  • stavebníci,

  • vlastníci,

  • sdružení vlastníků jednotek (SVJ),

  • kupující/nájemci,

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Seznam energetických specialistů naleznete na internetových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu.

28. Popis byl naposledy aktualizován

07.09.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.