A picture

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Významné projekty Olomouckého kraje

Rok 2016

V roce 2016 byla poskytnuta dotace z rozpočtu Olomouckého kraje ve výši 261.000,- Kč na akci "Výměna oken v MŠ Rakov".

Vyhledávač firem a služeb

Ziveobce.cz

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Dotace Olomouckého kraje pro rok 2018

V roce 2018 byla poskytnuta neinvestiční dotace z rozpočtu Olomouckého kraje za účelem zajištění akceschopnosti
jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí Olomouckého kraje ve výši 35 000,- Kč na " opravu požárního automobilu FORD TRANSIT 350M".

V roce 2018 byla poskytnuta dotace ve výši 332 598,-Kč z rozpočtu Olomouckého kraje za účelem zlepšení kvality života venkovských oblasí, zvýšení atraktivity a dostupnosti území obcí se sídlem v Olomouckém kraji ve veřejném zájmu a v souladu s cíli Olomouckého kraje. Dotace je určena na akci" Oprava střechy a zpevněných ploch zázemí výletiště v obci Rakov".

Dotace Olomouckého kraje pro rok 2019

V roce 2019 byla obci Rakov poskytnuta účelová neinvestiční dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky a nákup věcného vybavení k zajištění akceschopnosti JDSH obcí Olomouckého kraje z rozpočtu Olomouckého kraje ve výši 10 500,- Kč.

V roce 2019 byla obci Rakov poskytnuta účelová neinvestiční dotace na Významná výročí obce Rakov v roce 2019 z rozpočtu Olomouckého kraje ve výši 10 000,- Kč.

V roce 2019 byla obci Rakov poskytnuta účelová neinvestiční dotace na Opravu vnitřních a venkovních dlažeb a obkladů kulturního domu Rakov z rozpočtu Olomouckého kraje ve výši 455 000,- Kč.

POV 2020

V roce 2020 byla obci Rakov poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč za účelem podpory malých obcí na částečné krytí výdajů spojených se zachováním provozu prodejen a cílem podpořit zachování dostupnosti služeb a kvality života obyvatel v malých obcích v územním obvodu Olomouckého kraje.

POV 2020

V roce 2020 byla obci Rakov poskytnuta dotace ve výši 201.000,-Kč za účelem podpory budování a obnovy infrastruktury obce - akce ,,Bezdrátový rozhlas obec Rakov"

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Využívání archivních informací

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Využívání archivních informací

4. Základní informace k životní situaci

Archiválie jsou písemné, obrazové, zvukové a jiné záznamy trvalé hodnoty vzniklé z činnosti státních orgánů, obcí a jiných právnických i fyzických osob.
Archivy jsou specializovaná zařízení ke studiu pro veřejnost.
Slouží k:
  • všestranné péči o archiválie, jejich ukládání a zpracování,
  • vědeckému, kulturně výchovnému, hospodářskému, správnímu a vlastivědnému využívání,
  • vědeckovýzkumné činnosti v oblasti archivnictví, historie a příbuzných vědních oborů,
  • výkonu státní správy v oblasti dohledu na spisovou službu, vyřazování písemností (skartační řízení) a výběru archiválií,
  • provádění rešerší pro tuzemské i zahraniční badatele,
  • vyhledávání archiválií pro pořizování výpisů, opisů a reprodukcí, jak pro účely státní správy, tak i pro veřejnost.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Osoba oprávněná nahlížet do archiválií musí být starší 18 let (osoba mladší 18 let pouze v doprovodu zákonného zástupce).
Cizinci mají v archivu stejná práva jako občané České republiky.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Do archiválií mladších 30 let nebo do nezpracovaného materiálu lze nahlížet jen se souhlasem ředitele nebo vedoucího archivu, v němž jsou archiválie uloženy; u starších archiválií není třeba žádat souhlas ředitele.
Souhlas k nahlížení do archiválií mladších 30 let nelze udělit, jestliže by tím byla ohrožena bezpečnost státu nebo veřejná bezpečnost, nebo právem chráněné zájmy osob; z týchž důvodů lze odepřít nahlížení do ostatních archiválií.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Před započetím studia je nutné zjistit, ve kterém archivu se požadované archiválie nalézají; většina jich je uložena na základě provenienčního principu podle původců a jejich kompetenčních oblastí, v nichž působily.
Doporučujeme proto, abyste se před návštěvou archivu přesvědčili, že v něm jsou požadované archiválie uloženy, a písemně nebo telefonicky archiv předem informovali o své návštěvě.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je třeba mít k dispozici doklad totožnosti.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Při první návštěvě archivu vyplníte badatelský list a poté žádanku o předložení požadovaných archiválií ke studiu; obojí získáte přímo v archivu.
Občané České republiky vyplňují do badatelského listu číslo občanského průkazu, cizinci vyplňují číslo pasu.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatky:
Předkládání matrik není zpoplatněno.
Poplatky za služby:
Archiválie jsou badatelům předkládány k nahlížení bez poplatků.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Ministerstva vnitra - odbor archivní správy a spisové služby: assekret@mvcr.cz nebo na e-mailovou adresu Národního archivu: na@nacr.cz.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Pokud nezískáte povolení k nahlédnutí do archiválií, můžete se obrátit na ředitele odboru archivní správy a spisové služby Ministerstva vnitra.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na:

  • Ministerstvo vnitra, archivní správa, Milady Horákové 133, 166 21 Praha 6, telefon: 233 320 274, 233 341 049, 974 835 071, fax: 233 341 049, e-mail: arch@mvcr.cz. Archivní správa poskytuje informace o archivní síti České republiky.
  • Státní ústřední archiv v Praze, archivní areál Chodovec, Archivní 4, 140 00 Praha 4, telefon: 974 811 111(spojovatelka), 974 847 290 (sekretariát), 974 847 246-7 (badatelna), 974 842 240 (podatelna), fax: 974 847 291 (sekretariát), 974 847 214 (podatelna), e-mail: sua@mvcr.cz,
  • ostatní státní oblastní (zemské) archivy,
  • státní okresní archivy.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra - odbor archivní správy a spisové služby

26. Kontaktní osoba

PhDr. Lenka Linhartová

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

11.11.2014

28. Popis byl naposledy aktualizován

10.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace