A picture

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Vyhledávač firem a služeb

Ziveobce.cz

Náhodné fotografie z galerie

Náhodná fotogalerie

Náhodná fotogalerie

POV 2020

V roce 2020 byla obci Rakov poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč za účelem podpory malých obcí na částečné krytí výdajů spojených se zachováním provozu prodejen a cílem podpořit zachování dostupnosti služeb a kvality života obyvatel v malých obcích v územním obvodu Olomouckého kraje.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Bezdrátový rozhlas obec Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 201.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení investičního majetku - technické zázemí kulturních akcí -ozvučovací technika" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 42.000,-Kč.

POV 2020

 

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení drobného majetku - technické zázemí kulturních akcí -dataprojektor, promítací plátno" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Podpora prodejny v obci Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

V roce 2020 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2020". Název akce: Výsadba IP 8 a části LBK11/39 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 979 a 1026. Ve výši 234.605,-Kč

V roce 2021 Olomoucký kraj finančně podpořil akci ,, Oslavy 650 let obce Rakov a sjezd rodáků" v rámci Programu podpory kultury v Olomouckém kraji v roce 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  10.000,-Kč.

V roce 2021Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Obec Rakov - Splašková kanalizace". Výše podpory 1.156.790,25 Kč.

V roce 2021 Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Výsadba zeleně v obci Rakov". Výše podpory 131.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2021 pro dotační titul Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  5.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Podporu prodejny v obci Rakov 2021". Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_05 Podpora venkovských prodejen. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 25.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu vnitřních prostor KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 182.731,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov. Projekt ,,Oprava vnitřních prostor KD Rakov" byl realizován za přispění prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj. Výše dotace 2.848.021,-Kč.

 

V roce 2021 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2021". Název akce: Výsadba části LBK 9/29,39 a IP 22 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 781 a 881. Ve výši 208.301,-Kč

logo

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení dopravního prostředku pro JSDH. Dotace je z Programu na podporu JSDH 2022 pro dotační titul Dotace na pořízení cisternových automobilových stříkaček a dopravních automobilů pro JSDH obcí Olomouckého kraje  a dotací MV ČR 2022. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  100.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu sociálního zařízení KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 290.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Vypracování PD víceúčelové hřiště Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_03 Podpora přípravy projektové dokumentace. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 160.000,-Kč. 

V roce 2022 Obec Rakov obdržela I. část dotace z Operačního programu životní prostředí 2014-2020 na akci ,,Krajinný prvek Pádlo v k.ú. Rakov u Hranic - biokoridor ÚSES. Výše dotace pro rok 2022 činí 2.630.088,57 Kč. V roce 2023 Obec Rakov obdržela II. část dotace ve výši 702.916,43 Kč

Finanční příspěvek na účel obnova, zajištění a výchova lesních porostů do 40 let věku. Příspěvek je poskytován ze státního rozpočtu, kapitoly Ministerstva zemědělství, prostředky Nástroje pro oživení a odolnost. Částka 87.000,-Kč. Rok 2022

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2023 pro dotační titul 13_02_01 Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2023. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  14.000,-Kč.

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci z programu Národní plán obnovy - podpora obnovy přirozených funkcí krajiny. Celková výše dotace 91.657,-Kč. V roce 2023 příjem dotace ve výši 72.418,-Kč. Poskytovatel AOPK. Název akce : Dosadba IP - 26 linie dřevin na p.č. 1400 v k.ú. Horní Nětčice

Sportovní klub Rakov, z.s. je příjemcem dotace na akci Pořízení techniky na údržbu sportovního areálu. Akce byla finančně podpořena Olomouckým krajem. příspěvek Olomouckého kraje ve výši 60.000,-Kč. Rok 2024.

 

V roce 2024 Obec Rakov obdržela dotaci z programu Národní plán obnovy - podpora obnovy přirozených funkcí krajiny. Celková výše dotace 248.892,-Kč. V roce 2024 příjem dotace ve výši 248.892,-Kč. Poskytovatel AOPK. Název akce : Liniová výsadba na pozemcích p.č. 833 a p.č. 840 Obec Rakov, IP - 9 a IP - 10

V roce 2024 Obec Rakov obdržela dotaci z programu Podpora rozvoje regionů 2019+ na akci Oprava vnitřních prostor Kulturního domu Rakov II. neinvestiční část ve výši 1.201.173,-Kč, investiční část ve výši 450.643,-Kč. Poskytovatel Ministerstvo pro místní rozvoj.

V roce 2024 Obec Rakov obdžela dotaci z programu Národní plán obnony, komponenta 2.2.2. Název projektu Obec Rakov - Rekonstrukce veřejného osvětlení ve výši 795.900,-Kč. Poskytovatel Ministerstvo průmyslu a obchodu.

V roce 2024 obdržela Obec Rakov dotaci z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2024 na Podporu budování a obnovu infrastruktury obce. Infrastruktura Zadní Zabrání II - veřejné osvětlení ve výši 260.000,-Kč.

V roce 2024 obdržela Obec Rakov dotaci z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2024 na Podporu a přípravy projektové dokumentace. Vypracování PD Obec Rakov - rekonstrukce objektů výletiště ve výši 78.000,-Kč

V roce 2024 obdržela Obec Rakov dotaci z Programu na podporu investičních projektů v oblasti kultury v Olomouckém kraji v roce 2024. Modernizace zázemí pro pořádání kulturně-společenských akcí ve výši 380.000,-Kč

V roce 2024 obdržela Obec Rakov dotaci z Programu na podporu JSDH 2024. Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceshopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2024 ve výši 18.000,-Kč.Obec Rakov oprávněna použít na pořízení spojovacích a komunikačních prostředků s příslušenstvím.

V roce 2024 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení dopravního prostředku pro JSDH. Dotace je z Programu pro jednotky SDH obcí. Poskytovatel Ministerstvo vnitra ČR . Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  420.000,-Kč

V roce 2024 obdržela Obec Rakov účelovoi neinvestiční dotaci ve výši 161.500,-Kč na Zpracování místní energetické koncepce. poskytovatel Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Vznik povinnosti podat daňové přiznání k dani z příjmů fyzických osob

3. Pojmenování (název) životní situace

Vznik povinnosti podat daňové přiznání k dani z příjmů fyzických osob

4. Základní informace k životní situaci

Daňové přiznání (dále též "DAP") jste povinni podat, pokud vám vzniká v souladu se zákonem č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, nebo v souladu se zvláštním právním předpisem (zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů) tato povinnost, nebo pokud jste k tomu byli správcem daně vyzváni.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jsou oprávněni jednat:

  • poplatník jako daňový subjekt,
  • a dále podepisující osoby níže uvedené:
  • 1 - zákonný zástupce nebo opatrovník
  • 2 - ustanovený zástupce
  • 3 - společný zástupce, společný zmocněnec
  • 4a - obecný zmocněnec - fyzická osoba i právnická osoba
  • 4b - fyzická osoba daňový poradce nebo advokát
  • 4c - právnická osoba vykonávající daňové poradenství
  • 5a - osoba spravující pozůstalost
  • 5b - zástupce osoby spravující pozůstalost
  • 6a - dědic po skončení řízení o pozůstalosti
  • 6b - zástupce dědice po skončení řízení o pozůstalosti
  • 7a - právní nástupce právnické osoby
  • 7b - zástupce právního nástupce právnické osoby

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

DAP podává ten, kdo má:
Příjmem se rozumí příjem peněžní i nepeněžní dosažený i směnou.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Řádné DAP nebo dodatečné DAP lze podat jen na tiskopise vydaném Ministerstvem financí České republiky nebo na tiskovém výstupu z počítačové tiskárny, který má údaje, obsah i uspořádání údajů shodné s tímto tiskopisem.
V tiskopisech a v nich vyznačených přílohách, které jsou součástí podání, lze požadovat pouze údaje nezbytné pro správu daní.
Podání daňového tvrzení lze učinit i datovou zprávou, ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně, nebo prostřednictvím Daňového portálu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

DAP podejte na finančním úřadu v místě vašeho pobytu.
Pro účely správy daní se místem pobytu fyzické osoby rozumí adresa místa trvalého pobytu občana České republiky, nebo adresa hlášeného místa pobytu cizince, a nelze-li takto místo pobytu fyzické osoby určit, rozumí se jím místo na území České republiky, kde se fyzická osoba převážně zdržuje.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Doklady vyznačené na straně č. 4 DAP.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Tiskopis DAP je k dispozici na kterémkoli finančním úřadu nebo na internetových stránkách Finanční správy.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

DAP u daní vyměřovaných za zdaňovací období, které činí nejméně 12 měsíců, se podává nejpozději do 3 měsíců po uplynutí zdaňovacího období.
Jde-li o daňový subjekt, který má zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, nebo jehož DAP zpracovává a podává poradce, podává se DAP nejpozději do 6 měsíců po uplynutí zdaňovacího období; to platí jen, je-li příslušná plná moc udělená tomuto poradci uplatněna u správce daně před uplynutím tříměsíční lhůty podle odstavce 1; pokud v šestiměsíční lhůtě podle věty první tento poradce zemře nebo zanikne, zůstává tato lhůta zachována.
Správce daně může na žádost daňového subjektu nebo z vlastního podnětu prodloužit až o 3 měsíce lhůtu pro podání řádného DAP; pokud předmět daně tvoří i příjmy, které jsou předmětem daně v zahraničí, může správce daně na žádost daňového subjektu v odůvodněných případech prodloužit lhůtu pro podání DAP až na 10 měsíců po uplynutí zdaňovacího období.
Zemřel-li daňový subjekt dříve, než bylo podáno DAP, plní osoba spravující pozůstalost daňovou povinnost zůstavitele, a to vlastním jménem na účet pozůstalosti; pokud je daňovou povinnost zůstavitele povinno plnit více osob spravujících pozůstalost, plní ji tyto osoby společně a nerozdílně.
Daňovou povinnost zůstavitele spravuje správce daně, který byl příslušný ke správě této povinnosti v den smrti zůstavitele.
Osoba spravující pozůstalost je povinna podat řádné DAP do 3 měsíců ode dne smrti zůstavitele, a to za část zdaňovacího období, která uplynula přede dnem jeho smrti; tuto lhůtu nelze prodloužit.
Osoba spravující pozůstalost je povinna podat řádné DAP do 30 dnů ode dne skončení řízení o pozůstalosti, a to za část zdaňovacího období, která uplynula do dne předcházejícího dni skončení řízení o pozůstalosti.
Při insolvenčním řízení je daňový subjekt povinen podat nejpozději do 30 dnů ode dne účinnosti rozhodnutí o úpadku řádné DAP za část zdaňovacího období, která uplynula do dne předcházejícího účinnosti tohoto rozhodnutí a za kterou dosud nebylo podáno; tuto lhůtu nelze prodloužit.
Lhůty, ve kterých je daňový subjekt povinen podat řádné DAP nebo dodatečné DAP v průběhu insolvenčního řízení, zůstávají zachovány.
Ke dni předložení konečné zprávy je daňový subjekt povinen zpracovat řádné DAP za uplynulou část zdaňovacího období, za kterou nebylo dosud podáno, a tvrzenou daň zahrnout do příslušného dokumentu.
Řádné DAP je daňový subjekt povinen podat do 15 dnů ode dne, ke kterému mělo dojít k jeho zpracování.
Ve stejných lhůtách, které jsou stanoveny v § 239b odst. 4 a 5, § 239c, § 240a, § 240c odst. 2 a 3, § 240d a § 244 odst. 1 a 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, vzniká povinnost podat řádné DAP nebo dodatečné DAP, které nebylo dosud podáno za předcházející zdaňovací období, v případě, kdy původní lhůta pro jeho podání dosud neuplynula.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Příp. dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu příslušného finančního úřadu.

28. Popis byl naposledy aktualizován

06.01.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.