A picture

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Významné projekty Olomouckého kraje

Rok 2016

V roce 2016 byla poskytnuta dotace z rozpočtu Olomouckého kraje ve výši 261.000,- Kč na akci "Výměna oken v MŠ Rakov".

Vyhledávač firem a služeb

Ziveobce.cz

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Dotace Olomouckého kraje pro rok 2017

V roce 2017 byla poskytnuta dotace z rozpočtu Olomouckého kraje z dotačního programu podpory kultury v Olomouckém kraji 2017 ve výši 30.000,-Kč na akci:

"Sjezd rodáků a přátel obce Rakov 2017."

V roce 2017 byla ještě poskytnuta individuální dotace na výstavbu požární zbrojnice v obci Rakov od Olomouckého kraje ve výši 163 000,- Kč.

Dotace Olomouckého kraje pro rok 2018

V roce 2018 byla poskytnuta neinvestiční dotace z rozpočtu Olomouckého kraje za účelem zajištění akceschopnosti
jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí Olomouckého kraje ve výši 35 000,- Kč na " opravu požárního automobilu FORD TRANSIT 350M".

V roce 2018 byla poskytnuta dotace ve výši 332 598,-Kč z rozpočtu Olomouckého kraje za účelem zlepšení kvality života venkovských oblasí, zvýšení atraktivity a dostupnosti území obcí se sídlem v Olomouckém kraji ve veřejném zájmu a v souladu s cíli Olomouckého kraje. Dotace je určena na akci" Oprava střechy a zpevněných ploch zázemí výletiště v obci Rakov".

Dotace Olomouckého kraje pro rok 2019

V roce 2019 byla obci Rakov poskytnuta účelová neinvestiční dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky a nákup věcného vybavení k zajištění akceschopnosti JDSH obcí Olomouckého kraje z rozpočtu Olomouckého kraje ve výši 10 500,- Kč.

V roce 2019 byla obci Rakov poskytnuta účelová neinvestiční dotace na Významná výročí obce Rakov v roce 2019 z rozpočtu Olomouckého kraje ve výši 10 000,- Kč.

V roce 2019 byla obci Rakov poskytnuta účelová neinvestiční dotace na Opravu vnitřních a venkovních dlažeb a obkladů kulturního domu Rakov z rozpočtu Olomouckého kraje ve výši 455 000,- Kč.

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Zbrojní licence

3. Pojmenování (název) životní situace

Zbrojní licence

4. Základní informace k životní situaci

Zbrojní licence je veřejná listina, která opravňuje právnickou nebo fyzickou osobu k nabývání vlastnictví a přechovávání zbraní nebo střeliva v rozsahu oprávnění stanovených pro jednotlivé skupiny zbrojní licence nebo k provozování pyrotechnického průzkumu podle oprávnění stanoveného pro zbrojní licenci skupiny K.
Zbrojní licence se rozlišují podle důvodů užívání zbraní nebo střeliva a rozsahu oprávnění do skupin:
  • A - vývoj, výroba zbraní nebo střeliva
  • B - opravy, úpravy nebo znehodnocování zbraní nebo střeliva
  • C - nákup, prodej nebo přeprava zbraní nebo střeliva
  • D - půjčování zbraní nebo úschova zbraní nebo střeliva
  • E - ničení nebo znehodnocování zbraní nebo střeliva
  • F - výuka nebo výcvik ve střelbě
  • G - zajišťování ostrahy majetku a osob
  • H - uskutečňování sportovní, kulturní nebo zájmové činnosti
  • I - provozování muzejnictví nebo sbírkové činnosti
  • J - zabezpečování úkolů podle zvláštního právního předpisu
  • K - provozování pyrotechnického průzkumu

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci může jednat:
  • fyzická osoba nebo její odpovědný zástupce,
  • právnická osoba - odpovědný zástupce nebo člen statutárního orgánu právnické osoby.
Fyzická nebo právnická osoba může být v řízení o vydání tohoto dokladu zastoupena na základě písemné plné moci; podpis zmocnitele na plné moci nemusí být ověřen.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Příslušný útvar policie vydá zbrojní licenci fyzické nebo právnické osobě, jež má místo pobytu nebo sídlo na území České republiky a:

  • je držitelem koncesní listiny v oboru zbraní a střeliva, žádá-li o vydání zbrojní licence skupiny A, B, C, D, E nebo F, nebo v oboru pyrotechnického průzkumu, žádá-li o vydání zbrojní licence skupiny K, a
  • prokáže, že je oprávněna provádět činnosti, pro které žádá o vydání zbrojní licence, jedná-li se o zbrojní licenci skupiny G, H, I nebo J, a k této činnosti potřebuje zbraň, střelivo nebo zakázaný doplněk zbraně.
Zbrojní licence bude vydána jen v případě, pokud fyzická osoba nebo její odpovědný zástupce, je-li ustanoven, nebo odpovědný zástupce nebo člen statutárního orgánu právnické osoby splňují podmínku bezúhonnosti a spolehlivosti (§ 22 a 23 zákona o zbraních).
Příslušný útvar policie přeruší řízení o vydání licence, pokud proti fyzické osobě nebo jejímu odpovědnému zástupci, je-li ustanoven, nebo odpovědnému zástupci nebo členu statutárního orgánu právnické osoby bylo zahájeno trestní stíhání pro trestný čin uvedený v § 22 zákona o zbraních.
U zbrojní licence není stanovena doba její platnosti.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním písemné žádosti o vydání zbrojní licence nebo o rozšíření jejích skupin (na předepsaném tiskopisu) spolu se všemi požadovanými přílohami.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Vyplněný tiskopis žádosti o vydání zbrojní licence nebo o rozšíření jejích skupin (spolu s přílohami) je nutné podat u příslušného útvaru policie, kterým je krajské ředitelství policie - odbor služby pro zbraně a bezpečnostní materiál, podle místa pobytu fyzické osoby nebo sídla právnické osoby, tzn. podle adresy trvalého pobytu občana České republiky anebo adresy trvalého nebo přechodného pobytu cizince.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Pro vydání zbrojní licence je nutné předložit vyplněnou žádost na předepsaném tiskopisu.
K žádosti o vydání zbrojní licence je žadatel povinen připojit:
  • doklad osvědčující oprávnění žadatele k činnosti, pro kterou vydání zbrojní licence žádá; pokud je důvodem pro vydání zbrojní licence podnikatelská činnost v oboru zbraní a střeliva, žadatel koncesní listinu nepředkládá, příslušný útvar policie si sám zajistí výpis ze živnostenského rejstříku,
  • doklad o povolení vzdělávání na školách v oboru, ve kterém je nutné zacházet se zbraněmi nebo střelivem podle zákona o zbraních (jde-li o žadatele, který hodlá v rámci své činnosti zajišťovat vzdělávání v oborech, které předpokládají zacházení se zbraněmi či střelivem).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Tiskopisy "Žádost o vydání zbrojní licence" a "Žádost o rozšíření skupin zbrojní licence" si můžete vyzvednout na jakémkoliv krajském ředitelství policie nebo je získat na internetových stránkách Ministerstva vnitra.
V současné době není nutné u vzorů tiskopisů uveřejněných na internetových stránkách Ministerstva vnitra (při jejich vytištění) dodržet stanovené barevné provedení - příslušné útvary policie akceptují též podání učiněná na těchto formulářích vytištěných černobíle, resp. ve stupních šedi, a to za předpokladu, že text formulářů a vyplněné údaje jsou plně čitelné; u dvoustranných formulářů se vyžaduje oboustranný tisk.
Formuláře uveřejněné na internetových stránkách Ministerstva vnitra je možné vyplnit přímo v elektronické podobě, vytisknout a připojit podpis (popř. razítko), nebo vyplnit ručně až po vytištění.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek za:
  • vydání zbrojní licence za každou skupinu rozsahu oprávnění činí 1 500 Kč,
  • rozšíření skupin zbrojní licence za každou další skupinu rozsahu oprávnění činí 1 500 Kč.
Při vydání zbrojní licence v důsledku změny názvu nebo sídla právnické osoby může správní úřad poplatek snížit na 200 Kč.
Správní poplatek je vyměřen a vybírán v české měně a lze jej platit kolkovými známkami; je splatný při přijetí podání.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Na řízení o vydání zbrojní licence se vztahuje správní řád.
Lhůty pro vyřízení upravuje § 71 správního řádu.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Příslušný útvar policie prověří bezúhonnost a spolehlivost fyzické osoby (držitele zbrojní licence, jejího odpovědného zástupce nebo člena statutárního orgánu právnické osoby) po 5 letech od vydání dokladu a následně vždy po uplynutí každých 5 let nebo při změně těchto osob.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Elektronicky vyplněné formuláře (uveřejněné na internetových stránkách Ministerstva vnitra) je možné zaslat příslušnému útvaru policie též elektronicky, a to:
  • podepsané uznávaným elektronickým podpisem e-mailem na adresu elektronické podatelny,
  • prostřednictvím datové schránky (uznávaný elektronický podpis se v takovém případě nevyžaduje), nebo
V případě elektronických podání spojených se správním poplatkem se doporučuje kontaktovat příslušný útvar policie ohledně formy úhrady tohoto správního poplatku.

28. Popis byl naposledy aktualizován

13.10.2014

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.