A picture

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Vyhledávač firem a služeb

Ziveobce.cz

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

POV 2020

V roce 2020 byla obci Rakov poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč za účelem podpory malých obcí na částečné krytí výdajů spojených se zachováním provozu prodejen a cílem podpořit zachování dostupnosti služeb a kvality života obyvatel v malých obcích v územním obvodu Olomouckého kraje.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Bezdrátový rozhlas obec Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 201.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení investičního majetku - technické zázemí kulturních akcí -ozvučovací technika" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 42.000,-Kč.

POV 2020

 

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení drobného majetku - technické zázemí kulturních akcí -dataprojektor, promítací plátno" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Podpora prodejny v obci Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

V roce 2020 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2020". Název akce: Výsadba IP 8 a části LBK11/39 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 979 a 1026. Ve výši 234.605,-Kč

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Změna výplaty důchodu

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Změna výplaty důchodu

4. Základní informace k životní situaci

Výplatu důchodů provádí Česká pošta, s.p., na základě smlouvy s Českou správou sociálního zabezpečení.

Příkazy k výplatě, změně výše nebo zastavení výplaty důchodu je oprávněna vydávat pouze Česká správa sociálního zabezpečení.

Změny, o které lze požádat na poště:

  • změna způsobu výplaty (doručovatelem v místě bydliště nebo u přepážky pošty),

  • vyloučení druhého z manželů z přijímání důchodu,

  • změna trvalé adresy bydliště,

  • dosílka důchodu.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci jsou oprávněni jednat:

  • důchodce - musí předložit osobní doklad a ústřižek pro příjemce (doklad, který důchodce obdrží při každé výplatě důchodu),

  • jiná osoba - musí předložit svůj osobní doklad a ústřižek pro příjemce (nelze u vyloučení druhého z manželů, zrušení vyloučení a změny trvalé adresy),

  • léčebné zařízení nebo ústav sociální péče - musí tak učinit písemně na žádosti o změnu (informace i tiskopis poskytne pošta, u které je žádost o změnu uplatňována).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě potřeby si příjemce důchodu může sjednat výplatu u přepážky pošty, dosílku důchodu (např. na chalupu, do nemocnice), změnu trvalé adresy bydliště, popř. vyloučení druhého z manželů z přijímání důchodu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost o změnu výplaty důchodu podejte osobně nebo prostřednictvím jiné osoby na pobočkách České pošty, s.p.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na pobočkách České pošty, s.p., se obraťte na přepážky poskytující důchodové služby (v hodinách pro veřejnost).

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na poště předložte:

  • platný osobní doklad,

  • ústřižek pro příjemce (doklad, který důchodce obdrží při každé výplatě důchodu).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

"Důchodová služba - žádost o změnu" - tiskopis je k dispozici na pobočkách České pošty, s.p., nebo na internetových stránkách České pošty, s.p.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Uplatníte-li žádost o změnu způsobu výplaty nebo trvalé adresy minimálně 10 pracovních dnů před splatností důchodu, pak je žádost platná pro nejbližší výplatu důchodu.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

18. Jaké jsou související předpisy

Mandátní smlouva o výkonu důchodové služby, uzavřená mezi Českou poštou, s.p., a Českou správou sociálního zabezpečení

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Reklamace, kterou můžete uplatnit na pobočkách České pošty, s.p.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na:

  • Call centrum České pošty, s.p.:

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.

26. Kontaktní osoba

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

11.01.2013

28. Popis byl naposledy aktualizován

30.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Žádost o zařízení výplaty důchodu poukazem na účet pošta nepřijímá; tuto žádost důchodce zasílá přímo na adresu České správy sociálního zabezpečení.