A picture

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Vyhledávač firem a služeb

Ziveobce.cz

Náhodné fotografie z galerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

POV 2020

V roce 2020 byla obci Rakov poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč za účelem podpory malých obcí na částečné krytí výdajů spojených se zachováním provozu prodejen a cílem podpořit zachování dostupnosti služeb a kvality života obyvatel v malých obcích v územním obvodu Olomouckého kraje.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Bezdrátový rozhlas obec Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 201.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení investičního majetku - technické zázemí kulturních akcí -ozvučovací technika" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 42.000,-Kč.

POV 2020

 

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení drobného majetku - technické zázemí kulturních akcí -dataprojektor, promítací plátno" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Podpora prodejny v obci Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

V roce 2020 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2020". Název akce: Výsadba IP 8 a části LBK11/39 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 979 a 1026. Ve výši 234.605,-Kč

V roce 2021 Olomoucký kraj finančně podpořil akci ,, Oslavy 650 let obce Rakov a sjezd rodáků" v rámci Programu podpory kultury v Olomouckém kraji v roce 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  10.000,-Kč.

V roce 2021Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Obec Rakov - Splašková kanalizace". Výše podpory 1.156.790,25 Kč.

V roce 2021 Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Výsadba zeleně v obci Rakov". Výše podpory 131.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2021 pro dotační titul Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  5.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Podporu prodejny v obci Rakov 2021". Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_05 Podpora venkovských prodejen. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 25.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu vnitřních prostor KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 182.731,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov. Projekt ,,Oprava vnitřních prostor KD Rakov" byl realizován za přispění prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj. Výše dotace 2.848.021,-Kč.

 

V roce 2021 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2021". Název akce: Výsadba části LBK 9/29,39 a IP 22 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 781 a 881. Ve výši 208.301,-Kč

logo

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení dopravního prostředku pro JSDH. Dotace je z Programu na podporu JSDH 2022 pro dotační titul Dotace na pořízení cisternových automobilových stříkaček a dopravních automobilů pro JSDH obcí Olomouckého kraje  a dotací MV ČR 2022. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  100.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu sociálního zařízení KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 290.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Vypracování PD víceúčelové hřiště Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_03 Podpora přípravy projektové dokumentace. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 160.000,-Kč. 

V roce 2022 Obec Rakov obdržela I. část dotace z Operačního programu životní prostředí 2014-2020 na akci ,,Krajinný prvek Pádlo v k.ú. Rakov u Hranic - biokoridor ÚSES. Výše dotace pro rok 2022 činí 2.630.088,57 Kč. V roce 2023 Obec Rakov obdržela II. část dotace ve výši 702.916,43 Kč

Finanční příspěvek na účel obnova, zajištění a výchova lesních porostů do 40 let věku. Příspěvek je poskytován ze státního rozpočtu, kapitoly Ministerstva zemědělství, prostředky Nástroje pro oživení a odolnost. Částka 87.000,-Kč. Rok 2022

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2023 pro dotační titul 13_02_01 Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2023. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  14.000,-Kč.

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci z programu Národní plán obnovy - podpora obnovy přirozených funkcí krajiny. Celková výše dotace 91.657,-Kč. V roce 2023 příjem dotace ve výši 72.418,-Kč. Poskytovatel AOPK. Název akce : Dosadba IP - 26 linie dřevin na p.č. 1400 v k.ú. Horní Nětčice

Sportovní klub Rakov, z.s. je příjemcem dotace na akci Pořízení techniky na údržbu sportovního areálu. Akce byla finančně podpořena Olomouckým krajem. příspěvek Olomouckého kraje ve výši 60.000,-Kč. Rok 2024.

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Ztráta zaměstnání

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Ztráta zaměstnání

4. Základní informace k životní situaci

Ztráta stálého příjmu ze zaměstnání.

Při ztrátě zaměstnání si vhodné zaměstnání zabezpečujete sami, prostřednictvím agentur práce nebo za pomoci příslušné krajské pobočky Úřadu práce České republiky.

Uchazeči o zaměstnání, vedeni v evidenci uchazečů o zaměstnání na Úřadu práce České republiky, mají právo na vyhledávání vhodného zaměstnání, poradenství a poskytování informací o pracovních příležitostech, na podporu v nezaměstnanosti, při splnění podmínek uvedených v § 25 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o zaměstnanosti"), na zvýšenou péči při zprostředkování zaměstnání, pokud ji potřebují, na pracovní rehabilitaci, pokud jde o osobu se zdravotním postižením.

Úřad práce České republiky zprostředkovává zaměstnání na celém území České republiky a v případech stanovených zákonem i do zahraničí. Zaměstnání do zahraničí lze zprostředkovat jen se souhlasem uchazeče o zaměstnání.

Doba, po kterou jste vedeni v evidenci uchazečů o zaměstnání, se započítává jako účast na důchodovém pojištění po dobu, kdy vám náleží podpora v nezaměstnanosti a nejvýše v rozsahu tří let po dobu, kdy vám podpora v nezaměstnanosti nenáleží.

Za uchazeče o zaměstnání je plátcem zdravotního pojištění stát.

Při ztrátě zaměstnání, pokud nejste vedeni v evidenci uchazečů o zaměstnání na Úřadu práce České republiky, jste povinni platit si své zdravotní pojištění.

Doba nezaměstnanosti, kdy nejste vedeni na Úřadu práce České republiky jako uchazeč o zaměstnání, se nezapočítává jako účast na důchodovém pojištění.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická osoba s bydlištěm na území České republiky, která ztratila zaměstnání.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Pokud požádáte o zprostředkování zaměstnání příslušnou krajskou pobočku Úřadu práce České republiky a splníte zákonem o zaměstnanosti stanovené podmínky, budete zařazeni do evidence uchazečů o zaměstnání. Nesplňujete-li tyto podmínky, vydá o tom krajská pobočka Úřadu práce České republiky rozhodnutí.

Vždy žádáte o zprostředkování zaměstnání. Nelze žádat jen o podporu v nezaměstnanosti uchazečů o zaměstnání. Také nelze požadovat zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání jen z důvodu splnění podmínky pro poskytnutí sociální dávky.

Zařazení a vedení v evidenci uchazečů nebrání:

  • výkon činnosti na základě pracovního nebo služebního poměru, pokud měsíční výdělek nepřesáhne polovinu minimální mzdy, nebo

  • výkon činnosti na základě dohody o pracovní činnosti nebo dohody o provedení práce, pokud měsíční odměna nebo odměna připadající na 1 měsíc za období, za které přísluší, nepřesáhne polovinu minimální mzdy.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Pokud máte zájem o zprostředkování zaměstnání Úřadem práce České republiky, osobně se dostavte na příslušnou krajskou pobočku Úřadu práce České republiky a podejte písemnou Žádost o zprostředkování zaměstnání.

(Bez osobní návštěvy Úřadu práce České republiky o zprostředkování zaměstnání požádat nelze; to znamená např. dopisem, elektronickou poštou, telefonicky apod.)

8. Na které instituci životní situaci řešit

Krajská pobočka Úřadu práce České republiky, v jejímž správním obvodu máte bydliště.

Bydlištěm je u státního občana České republiky adresa místa trvalého pobytu na území České republiky; u cizince, který je občanem Evropské unie nebo jeho rodinným příslušníkem anebo rodinným příslušníkem občana České republiky, adresa trvalého nebo přechodného pobytu na území České republiky, a pokud takový pobyt nemá, adresa místa, kde se na území České republiky obvykle zdržuje; u cizince, který není občanem Evropské unie nebo jeho rodinným příslušníkem ani rodinným příslušníkem občana České republiky, adresa místa trvalého pobytu na území České republiky.

Uchazeč o zaměstnání může požádat krajskou pobočku Úřadu práce České republiky, v jejímž správním obvodu má bydliště, o zprostředkování zaměstnání krajskou pobočkou Úřadu práce České republiky, v jejímž správním obvodu se z vážných důvodů skutečně zdržuje.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se na poradce pro zprostředkování zaměstnání Úřadu práce České republiky (v úředních hodinách).

Na kontaktních pracovištích mohou být úřední hodiny (vzhledem k provozním podmínkám) stanoveny odlišně. Bližší informace naleznete na Integrovaném portálu Ministerstva práce a sociálních věcí.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na Úřadu práce České republiky předložte:

  • doklad k ověření totožnosti, státního občanství a místa trvalého pobytu (občanský průkaz); občané Evropské unie a jejich rodinní příslušníci mají stejné právní postavení v právních vztazích upravených zákonem o zaměstnanosti jako občané České republiky, do evidence uchazečů o zaměstnání se zařadí na základě povolení k trvalému nebo přechodnému pobytu nebo podle místa, kde se zdržují,

  • doklad o ukončení zaměstnání (zápočtový list), o ukončení samostatné výdělečné činnosti nebo o ukončení soustavné přípravy na budoucí povolání (např. maturitní vysvědčení, diplom atd.), potvrzení o výši průměrného měsíčního čistého výdělku, u osoby samostatně výdělečně činné potvrzení o vyměřovacím základu; pokud nemůžete bez vlastní viny předložit při první návštěvě Úřadu práce České republiky doklad o ukončení zaměstnání, můžete být zařazeni do evidence uchazečů o zaměstnání na základě čestného prohlášení,

  • doklad o zdravotním omezení,

  • pokud vykonáváte pracovní činnost, která nebrání vašemu zařazení a vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání (viz bod 06), jste povinni Úřadu práce České republiky ohlásit a doložit výkon této činnosti, její rozsah a výši odměny.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře "Žádost o zprostředkování zaměstnání" a "Žádost o podporu v nezaměstnanosti" jsou k dispozici na každém kontaktním pracovišti krajské pobočky Úřadu práce České republiky; potvrzení o ukončení zaměstnání (zápočtový list) vydává zaměstnavatel.

"Žádost o zprostředkování zaměstnání", "Žádost o podporu v nezaměstnanosti" a "Základní poučení uchazeče o zaměstnání" jsou k dispozici také na Integrovaném portálu Ministerstva práce a sociálních věcí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Do evidence uchazečů o zaměstnání budete zařazeni ode dne podání Žádosti o zprostředkování zaměstnání.

Pokud požádáte o zprostředkování zaměstnání nejpozději do tří pracovních dnů po skončení zaměstnání nebo jiných činností, které jsou uvedeny v § 25 odst. 1 zákona o zaměstnanosti, nebo činností, které jsou podle § 41 odst. 3 zákona o zaměstnanosti považovány za náhradní doby zaměstnání, budete zařazeni do této evidence ode dne následujícího po skončení zaměstnání nebo těchto činností.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Uchazeč o zaměstnání je podle zákona povinen:

  • poskytovat Úřadu práce České republiky potřebnou součinnost při zprostředkování zaměstnání a řídit se jeho pokyny,

  • sdělit Úřadu práce České republiky údaje o svých zdravotních omezeních v rozsahu potřebném pro vyhledání vhodného zaměstnání, rekvalifikaci a pro stanovení vhodné formy pracovní rehabilitace, a dále sdělit, zda je osobou se zdravotním postižením; uplatňuje-li pracovní omezení ze zdravotních důvodů, je povinen je doložit lékařským posudkem registrujícího poskytovatele zdravotních služeb v oboru všeobecné praktické lékařství nebo v oboru praktické lékařství pro děti a dorost, nebo v případě, že registrujícího poskytovatele zdravotních služeb nemá, posudkem jiného poskytovatele zdravotních služeb,

  • podrobit se na žádost Úřadu práce České republiky vyšetření za účelem posouzení svého zdravotního stavu a vydání lékařského posudku, pokud žádá o zabezpečení pracovní rehabilitace, poskytnutí příspěvku na vytvoření chráněného pracovního místa, uvádí zdravotní důvody, které mu brání v plnění povinností uchazeče o zaměstnání nebo v nástupu na rekvalifikaci, nebo pokud jde o posouzení vhodnosti doporučeného zaměstnání z hlediska zdravotní způsobilosti,

  • oznámit Úřadu práce České republiky osobně nebo písemně do 8 kalendářních dnů skutečnosti rozhodné pro vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání, např. nástup do zaměstnání, důvody, pro které se nedostavil na krajskou pobočku Úřadu práce České republiky ve stanoveném termínu, změnu bydliště, nástup výkonu trestu odnětí svobody, nástup do vazby a uznání plné invalidity,

  • výkon tzv. nekolidujícího zaměstnání (§ 25 odst. 3 zákona o zaměstnanosti) je uchazeč o zaměstnání povinen Úřadu práce České republiky oznámit při podání Žádosti o zprostředkování zaměstnání nebo nejpozději v den nástupu k výkonu této činnosti.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Odvolání proti rozhodnutí Úřadu práce České republiky můžete podat písemně do 15 dnů od oznámení (doručení) rozhodnutí. Odvolání podejte u krajské pobočky Úřadu práce České republiky, která rozhodnutí vydala, odvoláváte se k Ministerstvu práce a sociálních věcí.

Můžete také podat žádost o obnovu řízení, v případě, že nastaly nové skutečnosti, které existovaly v době původního řízení a které jsou vám ku prospěchu, přičemž je nebylo možné uplatnit v rámci původního řízení, nebo v případě, že se provedené důkazy ukázaly nepravdivými, a to do 3 měsíců ode dne, kdy jste se o důvodu obnovy řízení dozvěděli, nejpozději však do 3 let ode dne právní moci rozhodnutí. Žádost podejte tomu orgánu, který ve věci rozhodl v posledním stupni.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Úřad práce České republiky vyřadí uchazeče o zaměstnání z evidence uchazečů o zaměstnání rozhodnutím, jestliže:

  • nastala některá ze skutečností bránících zařazení nebo vedení v evidenci uchazečů o zaměstnání, kterou Úřadu práce České republiky bez vážných důvodů ve stanovené lhůtě neoznámil,

  • není podle lékařského posudku schopen plnit povinnost součinnosti s Úřadem práce České republiky při zprostředkování zaměstnání,

  • zrušil svůj souhlas se zpracováním osobních údajů,

  • vykonává nelegální práci.

Dále Úřad práce České republiky uchazeče o zaměstnání vyřadí z evidence uchazečů o zaměstnání, jestliže bez vážných důvodů:

  • odmítne nastoupit do vhodného zaměstnání,

  • odmítne nastoupit na dohodnutou rekvalifikaci nebo neplní povinnosti související s rekvalifikací,

  • neposkytne součinnost při vypracování individuálního akčního plánu, jeho aktualizaci nebo vyhodnocování, neplní podmínky stanovené v individuálním akčním plánu,

  • odmítne se podrobit vyšetření svého zdravotního stavu nebo psychologickému vyšetření,

  • maří součinnost s krajskou pobočkou Úřadu práce České republiky.

V těchto dalších případech vyřazení z evidence uchazečů o zaměstnání a při vyřazení z důvodu výkonu nelegální práce může být uchazeč o zaměstnání znovu zařazen do evidence uchazečů o zaměstnání nejdříve po uplynutí doby šesti měsíců ode dne tohoto vyřazení, a to na základě nové písemné Žádosti o zprostředkování zaměstnání.

O vyřazení z evidence uchazečů o zaměstnání rozhoduje Úřad práce České republiky ve správním řízení.

21. Nejčastější dotazy

Jaké zaměstnání je vhodné?

Podle zákona o zaměstnanosti je vhodným zaměstnáním zaměstnání, které zakládá povinnost odvádět pojistné na důchodové pojištění a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti, jehož délka pracovní doby činí nejméně 80 % stanovené týdenní pracovní doby, které je sjednáno na dobu neurčitou, nebo na dobu určitou delší než 3 měsíce, a které odpovídá zdravotní způsobilosti uchazeče o zaměstnání a pokud možno jeho kvalifikaci, schopnostem, dosavadní délce doby zaměstnání, možnosti ubytování a dopravní dosažitelnosti zaměstnání.

Pro uchazeče o zaměstnání, který má být umístěn na výkon veřejně prospěšných prací, je vhodným zaměstnáním i takové zaměstnání, jehož délka pracovní doby činí nejvýše polovinu délky stanovené týdenní pracovní doby podle § 79 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a které odpovídá jeho zdravotní způsobilosti.

22. Další informace

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo práce a sociálních věcí - odbor trhu práce

26. Kontaktní osoba

Nevyplněno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.01.2017

28. Popis byl naposledy aktualizován

12.01.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Fyzická osoba, která má zájem o zprostředkování vhodného zaměstnání a za tím účelem požádá o zařazení do evidence zájemců o zaměstnání, může o tuto službu požádat kteroukoliv krajskou pobočku Úřadu práce České republiky na území České republiky.

Zájemcem o zaměstnání se může stát i fyzická osoba, která není nezaměstnaná. Úřad práce České republiky zájemci o zaměstnání zprostředkovává vhodné zaměstnání a může mu zabezpečit rekvalifikaci. Rekvalifikaci může zájemci o zaměstnání zabezpečit ale pouze krajská pobočka Úřadu práce České republiky, v jejímž správním obvodu má zájemce o zaměstnání bydliště. Zájemce o zaměstnání je na základě písemné žádosti zařazen a veden v evidenci zájemců o zaměstnání. Úřad práce České republiky skončí vedení v evidenci zájemců o zaměstnání na základě žádosti zájemce o zaměstnání.

V případě, že zájemce o zaměstnání neposkytuje Úřadu práce České republiky při zprostředkování vhodného zaměstnání potřebnou součinnost nebo ji maří, Úřad práce České republiky skončí vedení v evidenci zájemců o zaměstnání.