A picture

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Vyhledávač firem a služeb

Ziveobce.cz

Náhodné fotografie z galerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

POV 2020

V roce 2020 byla obci Rakov poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč za účelem podpory malých obcí na částečné krytí výdajů spojených se zachováním provozu prodejen a cílem podpořit zachování dostupnosti služeb a kvality života obyvatel v malých obcích v územním obvodu Olomouckého kraje.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Bezdrátový rozhlas obec Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 201.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení investičního majetku - technické zázemí kulturních akcí -ozvučovací technika" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 42.000,-Kč.

POV 2020

 

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Pořízení drobného majetku - technické zázemí kulturních akcí -dataprojektor, promítací plátno" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

POV 2020

V roce 2020 Olomoucký kraj finančně podpořil akci "Podpora prodejny v obci Rakov" v rámci Programu obnovy venkova Olomouckého kraje. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 35.000,-Kč.

V roce 2020 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2020". Název akce: Výsadba IP 8 a části LBK11/39 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 979 a 1026. Ve výši 234.605,-Kč

V roce 2021 Olomoucký kraj finančně podpořil akci ,, Oslavy 650 let obce Rakov a sjezd rodáků" v rámci Programu podpory kultury v Olomouckém kraji v roce 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  10.000,-Kč.

V roce 2021Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Obec Rakov - Splašková kanalizace". Výše podpory 1.156.790,25 Kč.

V roce 2021 Státní fond životního prostředí ČR finančně podpořil projekt ,,Výsadba zeleně v obci Rakov". Výše podpory 131.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2021 pro dotační titul Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2021. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  5.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Podporu prodejny v obci Rakov 2021". Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_05 Podpora venkovských prodejen. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 25.000,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov obdržela dotaci na úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu vnitřních prostor KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2021 pro dotační titul 02_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 182.731,-Kč.

V roce 2021 Obec Rakov. Projekt ,,Oprava vnitřních prostor KD Rakov" byl realizován za přispění prostředků státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj. Výše dotace 2.848.021,-Kč.

 

V roce 2021 byla Obci Rakov poskytnuta dotace v rámci ,,Programu péče o krajinu v roce 2021". Název akce: Výsadba části LBK 9/29,39 a IP 22 v k.ú. Rakov u Hranic, parcely č. 781 a 881. Ve výši 208.301,-Kč

logo

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení dopravního prostředku pro JSDH. Dotace je z Programu na podporu JSDH 2022 pro dotační titul Dotace na pořízení cisternových automobilových stříkaček a dopravních automobilů pro JSDH obcí Olomouckého kraje  a dotací MV ČR 2022. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  100.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Opravu sociálního zařízení KD Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_01 Podpora budování a obnovy infrastruktury obce. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 290.000,-Kč.

V roce 2022 Obec Rakov obdržela dotaci na částečnou úhradu uznatelných výdajů na ,,Vypracování PD víceúčelové hřiště Rakov".  Dotace je z Programu obnovy venkova Olomouckého kraje 2022 pro dotační titul 01_01_03 Podpora přípravy projektové dokumentace. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši 160.000,-Kč. 

V roce 2022 Obec Rakov obdržela I. část dotace z Operačního programu životní prostředí 2014-2020 na akci ,,Krajinný prvek Pádlo v k.ú. Rakov u Hranic - biokoridor ÚSES. Výše dotace pro rok 2022 činí 2.630.088,57 Kč. V roce 2023 Obec Rakov obdržela II. část dotace ve výši 702.916,43 Kč

Finanční příspěvek na účel obnova, zajištění a výchova lesních porostů do 40 let věku. Příspěvek je poskytován ze státního rozpočtu, kapitoly Ministerstva zemědělství, prostředky Nástroje pro oživení a odolnost. Částka 87.000,-Kč. Rok 2022

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci na pořízení ochranných prostředků pro hasiče. Dotace je z programu na podporu JSDH 2023 pro dotační titul 13_02_01 Dotace na pořízení, technické zhodnocení a opravu požární techniky, nákup věcného vybavení a zajištění akceschopnosti JSDH obcí Olomouckého kraje 2023. Obci Rakov byla poskytnuta dotace ve výši  14.000,-Kč.

V roce 2023 Obec Rakov obdržela dotaci z programu Národní plán obnovy - podpora obnovy přirozených funkcí krajiny. Celková výše dotace 91.657,-Kč. V roce 2023 příjem dotace ve výši 72.418,-Kč. Poskytovatel AOPK. Název akce : Dosadba IP - 26 linie dřevin na p.č. 1400 v k.ú. Horní Nětčice

Sportovní klub Rakov, z.s. je příjemcem dotace na akci Pořízení techniky na údržbu sportovního areálu. Akce byla finančně podpořena Olomouckým krajem. příspěvek Olomouckého kraje ve výši 60.000,-Kč. Rok 2024.

Obsah

Životní situace

« Zpět na Strom životních situací

Úmrtí osoby nebo nález lidských pozůstatků a vypravení pohřbu

3. Pojmenování (název) životní situace

Úmrtí osoby nebo nález lidských pozůstatků a vypravení pohřbu

4. Základní informace k životní situaci

Postup při předávání informací o úmrtí nebo nálezu lidských pozůstatků mimo zdravotnické zařízení a vypravení jejich pohřbu.

Lidskými pozůstatky jsou mrtvé lidské tělo, mrtvě narozené dítě a jejich části.

Pohřbení lidských pozůstatků lze provést pouze uložením do hrobu nebo hrobky na veřejném či neveřejném pohřebišti, nebo zpopelněním v krematoriu.

Odlišný způsob pohřbení na základě přání zemřelého nebo pozůstalých nemůže být respektován.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba (tj. osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby).

Každý občan má právo zvolit si v souladu se zákonem především způsob pohřbení (země/žeh), jeho podrobnosti, konkrétní místo, výpravnost a druh pohřbu (církevní, občanský, bez obřadu apod.), vybrat si a pronajmout hrobové místo na kterémkoli veřejném pohřebišti.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Oznámit úmrtí osoby mimo zdravotnické zařízení praktickému lékaři v rámci provozní doby nebo lékaři vykonávající lékařskou pohotovostní službu, nebo lékaři, se kterým má místně příslušný krajský úřad pro tyto účely uzavřenu smlouvu (koronerovi).

Nález lidských pozůstatků mimo zdravotnické zařízení oznámit na jednotné evropské číslo tísňového volání - 112.

Oznamovací povinnost má každý, kdo se o úmrtí dozvěděl, nebo nalezl lidské pozůstatky a neví, zda úmrtí nebo jejich nález již bylo oznámeno.

Do 96 hodin od převzetí "Listu o prohlídce zemřelého" zajistit pohřbení dle způsobu, který zemřelý vyjádřil za svého života, objednáním služeb u provozovatele krematoria nebo veřejného pohřebiště.

Pohřbení lidských pozůstatků na klíč lze sjednat v provozovně jakékoli pohřební služby. Provozovatel pohřební služby provede úpravu těla zemřelého, převoz a pohřeb osobně. Svěří-li provedení těchto úkonů jinému subjektu, odpovídá za tyto služby v plném rozsahu, jakoby je prováděl sám.

Po uplynutí uvedené lhůty má pohřbívací povinnost obec, na jejímž území k úmrtí došlo, nebo byly lidské pozůstatky nalezeny, příp. vyloženy z dopravního prostředku.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Vypravitel pohřbu je po převzetí "Listu o prohlídce zemřelého" (část A) povinen zjistit, jakým způsobem si zemřelý přál být pohřben.

Nezanechal-li o tom výslovné rozhodnutí, rozhodne o jeho pohřbu manžel zemřelého, není-li ho, děti zemřelého; není-li jich, pak rozhodnou rodiče a není-li jich, sourozenci zemřelého; pokud nežijí, rozhodnou jejich děti a není-li ani jich, pak kterákoli z osob blízkých.

Osoby ve vymezené posloupnosti pozdější mohou o pohřbu rozhodnout jen v případě neexistence předchozí uvedené osoby.

Pokud některé z vyjmenovaných osob existují, ale pohřeb nevypraví, postupuje se v zájmu ochrany veřejného zdraví a pořádku a zachování slušných mravů dle § 5 zákona o pohřebnictví.

Podle něj přechází právo vypravit pohřeb na jakoukoli fyzickou nebo právnickou osobu po určité zákonem stanovené době v závislosti na tom, zda se jedná o osobu identifikovanou či neznámou, příp. o cizího státního příslušníka; povinnost pohřbení zajistí obec, a to na náklady dědiců či státu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

S "Listem o prohlídce zemřelého" se můžete obrátit na jakéhokoli provozovatele krematoria nebo veřejného pohřebiště.

Bez "Listu o prohlídce zemřelého" se můžete obrátit na provozovatele pohřební služby, přičemž se nemusí jednat o stejný subjekt, u něhož jsou lidské pozůstatky přechodně uloženy.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

S poradci pro pozůstalé, pracovníky pohřebních služeb, krematorií nebo veřejných pohřebišť, v určených úředních hodinách bez územního omezení.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

V provozovně pohřební služby musíte předložit:

  • Průkaz totožnosti (občanský průkaz nebo pas)

V provozovně krematoria nebo veřejného pohřebiště musíte předložit:

  • Část A "Listu o prohlídce zemřelého"

  • Průkaz totožnosti (občanský průkaz nebo pas)

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Další formuláře nejsou potřeba.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatek není stanoven.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůta pro vypravení pohřbu je 96 hodin od oznámení úmrtí, tj. od předání "Listu o prohlídce zemřelého".

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

  • Lékař provádějící prohlídku zemřelého

  • Lékař provádějící pitvu zemřelého

  • Provozovatelé pohřebních služeb, krematorií a veřejných pohřebišť

  • Obce, na jejichž území došlo k úmrtí nebo k nálezu lidských pozůstatků

  • Další orgány, stanoví-li tak zvláštní předpis

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Uzavřít smlouvu příkazního typu s provozovatelem pohřební služby, krematoria nebo veřejného pohřebiště podle občanského zákoníku; jejím obsahem musí být přesný popis a rozsah objednaných služeb, které musí poskytovatel služeb v pohřebnictví potvrdit a převzít za ně plnou odpovědnost.

Od Vašich požadavků se může odchýlit, pouze je-li to nezbytné ve Vašem zájmu, nebo pokud nemůže obdržet včas Váš souhlas.

Smlouva by měla mít písemnou formu a musí vždy obsahovat zejména: identifikaci smluvních stran, předmět, cenu sjednaných služeb, datum uzavření smlouvy, datum pohřbu a odměnu za jeho obstarání.

Po provedení pohřbu je příslušný poskytovatel služeb v pohřebnictví povinen Vám předat vyúčtování poskytnutých služeb.

Objednavatel pohřbu má ze zákona o ochraně spotřebitele právní nárok na vlastní kontrolu sjednaného pohřbení dle uzavřené smlouvy s příslušným provozovatelem.

V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník, pověřený vyřizováním případných reklamací; rozhodnout o nich musí nejdéle do 3 pracovních dnů.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

Zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 285/2002 Sb., o darování, odběrech a transplantacích tkání a orgánů a o změně některých zákonů (transplantační zákon), ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce a pokuty za přestupky jsou uvedeny v zákoně o zdravotních službách, v zákoně o pohřebnictví a v dalších zákonech, upravujících právní vztahy, vznikající v důsledku smrti člověka.

Není-li výslovné přání zemřelého ohledně jeho pohřbu respektováno, aniž by pro to existovaly řádné důvody (např. přání zemřelého je v rozporu s právními předpisy, pozůstalost nepokryje náklady na uskutečnění zamýšleného pohřbu apod.), jedná se o narušení ochrany osobnosti zemřelého.

Uplatnění práva na posmrtnou ochranu osobnosti člověka je subjektivním původně vzniklým osobnostním právem oprávněných osob. Jde o příbuzné zemřelého v řadě přímé, sourozenec a manžela, nebo partnera podle zákona upravujícího registrované partnerství. Osobami blízkými k zemřelému jsou i osoby sešvagřené, nebo osoby, které spolu se zemřelým trvale žily.

Jiné osoby v poměru rodinném nebo obdobném jsou oprávněnými osobami za předpokladu, že by újmu, kterou utrpěla jedna z nich, druhá důvodně pociťovala jako újmu vlastní.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

06.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.